Bērni, kuru muzikālā attīstība tiek veicināta jau no mazotnes, iepazīst ne vien prieku par mūziku, bet arī neapzinātu treniņu savu izziņas spēju pilnveidošanai. Mazuļa vecumā mūzikas skaņu klausīšanās un dziesmas atdarinošas dudināšanas rezultātā veidojas intensīvs smadzeņu šūnu savienojumu tīkls. Intensīvi nodarbojoties ar mūziku, mazuļi muzikālo komunikāciju atpazīst kā otro dzimto valodu.
Četru līdz piecu gadu vecumā bērni ļoti ātri paplašina savu vārdu krājumu. Tas ir laiks, kad viņi speciālistu vadībā spēj attīstīt apbrīnojami daudzpusīgu muzikālo izpratni.
Pētījumi liecina, ka kopīgas muzicēšanas rezultātā iespējams veicināt arī sociālo spēju attīstību, jo šajā procesā svarīgi ir kopīgie piedzīvojumi un apzinātā klausīšanās.
Instrumentālās mūzikas nodarbības notiek nelielās grupās. Kopīgi strādājot pie mācību repertuāra, audzēkņi iepazīst dažādu laikmetu un stilu mūziku. Blakus instrumenta spēlei tiek apgūti solfedžo un mūzikas teorijas pamati, kā arī iemaņas improvizācijā un aranžēšanā.
Mācību materiālu veido grāmatas un kompaktdiski ar atskaņojamo materiālu. Tas ir izklāstīts viegli uztveramā formā. Atsevišķās programmas ir piemērotas bērniem, jauniešiem un pieaugušajiem.